Morski Kontenerowy

Opis usługi
Transport morski kontenerowy (2)

Transport morski kontenerowy (2)

Transport morski kontenerowy (transport oceaniczny) to usługa polegająca na zapakowaniu towaru do kontenera w miejscu nadania i dostarczeniu go do odbiorcy bez wyładowywania. Kontener jest zwykle zabezpieczony / zaplombowany w czasie całej swej podróży. Dzięki temu ładunek jest lepiej chroniony przed kradzieżą i wpływem czynników atmosferycznych oraz łatwiejszy do przemieszczania. Przewóz kontenerów (spedycja kontener) droga morską jest najczęściej wybieraną formą transportu dóbr konsumpcyjnych.

Najważniejsze dla Polski i Europy porty przeładunkowe to:
-Gdańsk,
-Gdynia,
-Hamburg,
-Rotterdam,
-Antweria.

Od czego
zależy cena
Cena transportu kontenerowego zależy od:
– wielkości kontenera (20 / 40 / 40HQ),
– rodzaju kontenera (zwykły, chłodzony, cysterna),
– długości i rodzaju trasy.
Zalety, korzyści
i wady
Transport morski kontenerowy wymagający załadunku kontenera bezpośrednio u nadawcy, a rozładunku u odbiorcy, sprawia, że nikt nie ma bezpośredniego kontaktu z towarem w czasie trwania przewozu.

Brak przeładunków ogranicza możliwość zniszczenia lub zaginięcia towaru oraz zmniejsza koszty przewozu.Wadą transportu oceanicznego jest bardzo duża zmienność kosztów transportu w szczególności w imporcie z Dalekiego Wschodu.

Rodzaj pojazdu Przewóz odbywa się w kontenerach.Istnieją 3 główne standardowe wymiary kontenerów:
1. Kontenery 20′ (wym.5,9 m x 2,35 m x 2,4 m),
2. Kontenery 40′ (wym. 12 m x 2,35 m x 2,4 m),
3. Kontenery 40HQ (wym.12 m x 2,35 m x 2,7 m).Na tych wymiarach buduje się kontenery specjalistyczne jak Open Top, Flat Rack, Cysterny czy kontenery chłodzone (tutaj część długości w wymiarze ok. 0,5 metra zajmuje agregat chłodniczy).
Rodzaj ładunku Praktycznie każde: neutralne, ponadnormatywne, chłodzone, płynne, gazowe.
Zasięg Wszystkie kraje z dostępem do morza i portami z określoną infrastrukturą portową.
Usługi uzupełniające Odprawa Celna.
Proces dowozu i odbioru do portu morskiego transportem drogowym lub kolejowym.
Dodatkowe ubezpieczenie, gdyż zwykła odpowiedzialność przewoźnika za szkody jest niska, tylko 2 SDR/kg, gdzie SDR to specjalna notowana waluta.
Usługi
alternatywne
Transport kolejowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak), ewentualnie Chiny.
Transport drogowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak).
Niezbędne dokumenty Zlecenie lub umowa spedycji.
Dokumenty do odprawy celnej (faktura, packing list, upoważnienie do odprawy, dokumenty firmy).
Dokumenty dotyczące właściwości towaru – np. MSDS.
Zamów Adres: ul. Postępu 11 lok. 14, 02-676 Warszawa
telefon: +48 22 456 74 10 /  +48 22 456 74 18
e-mail:  FCLspedycja-polska.pl  (kliknij w maila)
Słowa kluczowe | spedycja kontener | transport morski | transport oceaniczny | transport kontenerowy | morski kontenerowy | przewóz kontenerow | Gdynia | Gdańsk | Hamburg | Rotterdam | Antwerpia | spedycja morska | spedycja kontenerowa |