FAQ's
(Frequently Asked Questions)
FAQ, CZYLI NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
W dziale tym znajdą Państwo FAQ, czyli zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania. Dzięki temu znajdą Państwo szybko odpowiedź na poszukiwane pytanie, gdy w wyniku późnej pory nie ma nas w biurze i/lub wolą Państwo sami przejrzeć zasoby naszej strony.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Dział ten znajduje się w fazie nieustannego wzrostu i rozbudowy. Impulsem są tu zadawane przez Państwa pytania oraz ciągły rozwój naszego biznesu. Odpowiedzi na pytania poukładane są hierarchicznie, od najczęściej zadawanych do najrzadziej poruszanych wraz z odnośnikami w postaci linków do podstron z dalszą informacją.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA FAQ
Poniżej znajdują się poszeregowane kategoriami pytania i odpowiedzi FAQ. Jeśli nie znajdziecie Państwo interesującego Was zagadnienie lub nie uzyskacie satysfakcjonującej odpowiedzi to prosimy o kontakt telefoniczny i/lub e-mailowy. Dane do kontaktu dostępne na strona kontaktowa.
Odpowiedzi na pytania FAQ zostały pogrupowane według kategorii:
- Pytania o firmę.
- Pytania o ofertę dla biznesu.
- Pytania o ofertę indywidualną.
- Pytania o warunki współpracy.
- Pytania o usługi transportowe (spedycyjne).
- Pytania o usługi logistyczne.
- Pytania o inne usługi (ubezpieczenie cargo, tłumaczenia, porady celne).
- Pytania o bezpieczeństwo.
- Strefa Klienta.
PYTANIA O FIRMĘ
〉〉 Nasza firma zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług spedycyjnych i logistycznych dla biznesu oraz klientów indywidualnych. Jesteśmy integratorem usług logistycznych takich jak: przed zakupem towaru, związanych z importem i eksportem, usług transportowych, logistycznych i magazynowych, dystrybucji krajowej i europejskiej, usług związanych z reklamacjami, odszkodowaniami, nienależnie pobranymi cłami i podatkami.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/o-firmie/
〉〉 Marko Service w obecnej formie istnieje dopiero od kliku lat, lecz przedstawiciele naszego Zarządu pracują w branży już od 1992 roku. Stoi za nimi blisko 25 lat doświadczenia zawodowego na polu spedycji i logistyki.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/zarzad-marko-service/
〉〉 Adres rejestrowy spółki, ale nie prowadzimy tam działalności znajduje się na Wiązanej 22E w Warszawie. Działaność spedycyjną prowadzimy na Terminalu Cargo na ul. Wirażowej 35 p.308A również w Warszawie. Ponadto posiadamy oddziały naszej dwóch agencji celnych: Terminal Utrata na ul. Utrata 4 w Warszawie i na Terminalu Cargo. Jednocześnie współpracujemy na całym swiecie ze spedytorami należącymi do naszej sieci oraz przewoźnikami w każdym rodzaju transportu.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/o-firmie/
〉〉 Wiemy, że czasem aby lepiej się poznać i/lub przeprowadzić udane negocjacje potrzebne jest spotkanie twarzą w twarz. Jesteśmy otwarci na takie sytuacje. Jeśli chcą się państwo z nami spotkać proszę skontaktować z nami w dogodny sposób celem omówienia spotkania w odpowiednim dla obu stron terminie i lokalizacji.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/.
PYTANIA O OFERTĘ DLA BIZNESU
〉〉 W związku ze specyfiką branży, złożonością zapytań i charakterystyką ładunków trudno jest jednoznacznie określić czasu potrzebny do przygotowania najlepszej możliwej oferty. Po otrzymaniu zapytania nasi pracownicy najszybciej jak to możliwe kontaktują się z Państwem celem doprecyzowania zapytania. Przygotowaną ofertę wysyłają w najkrótszym możliwym terminie.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/
〉〉 Nie posiadamy oddzielnego cennika oferowanych przez nas usług, gdyż z powodu specyfiki branży jest on niemożliwy do wykonania. Taki cennik musiałby być bardzo obszerny i ulegać ciągłym zmianom. W związku z tym w celu przygotowania wyceny należy skontaktować się z naszą obsługą klienta.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/
PYTANIA O OFERTĘ INDYWIDUALNĄ
〉〉 Tak posiadamy ofertę przygotowaną dla klienta indywidualnego na usługi krajowe i międzynarodowe. Jest to pakiet usług skrojonych na miarę twoich aktualnych potrzeb i możliwości. Szczegóły oferty zostały przedstawione na zawartej stronie internetowej. Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię usługi to prosimy skontaktować się z naszym biurem obsługi.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/oferta-dla-ciebie/
〉〉 W związku ze specyfiką branży, złożonością zapytań i charakterystyką ładunków trudno jest jednoznacznie określić czasu potrzebny do przygotowania najlepszej możliwej oferty. Po otrzymaniu zapytania nasi pracownicy najszybciej jak to możliwe kontaktują się z Państwem celem doprecyzowania zapytania. Przygotowaną ofertę wysyłają w najkrótszym możliwym terminie.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/
〉〉 Nie posiadamy oddzielnego cennika oferowanych przez nas usług, gdyż z powodu specyfiki branży jest on niemożliwy do wykonania. Taki cennik musiałby być bardzo obszerny i ulegać ciągłym zmianom. W związku z tym w celu przygotowania wyceny należy skontaktować się z naszą obsługą klienta.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/
PYTANIA O WARUNKI WSPÓŁPRACY
〉〉 Wszelkie potrzebne formularze znajdą Państwo na naszej stronie internetowej w odpowiedniej zakładce. Proszę o sprawdzenie i kontakt z nami jeśli nie znajdą Państwo potrzebnego dokumentu.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/formularze/
〉〉 Wielkość ładunku nie ma dla nas nas większego znaczenia, gdyż mamy dostęp do wszystkich możliwych rodzajów środków transportu, w tym specjalistycznego – wielkogabarytowego oraz kurierskiego. Niezależnie od tego jaki towar chcesz przesłać – mały, czy duży, jak daleko – kraj, czy cały świat to my dostarczmy ci odpowiednie rozwiązanie spedycyjne.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-specjalistyczny/ponadgabarytowe/
〉〉 Rodzaj ładunku może być problemem, gdyż nie wszystkie rodzaje ładunków mogą być transportowane przez dane terytorium, do wybranego kraju, czy określonym środkiem transportu. Do kłopotliwych ładunków należą np. towary mrożone, niebezpieczne i broń. Niektóre z nich możemy przewieść, inne nie. Jeśli chcesz dowiedzieć się czy możemy przewieść twój towar zapytaj o to podczas rozmowy z naszym spedytorem.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-specjalistyczny/niebezpieczne/
〉〉 Tak, nasza firma zajmuje się spedycją krajową w ramach każdego możliwego środka transportu (kołowy, kolejowy, powietrzny, czy wodny). Przetransportujemy twój ładunek w dowolny zakątek naszego kraju, szybko i na atrakcyjnych warunkach cenowych.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-krajowy/
〉〉 Nasza firma wchodzi w skład wielu organizacji biznesowych, gdzie poznaliśmy i zdobyliśmy kontakty do wartościowych firm z różnych branż. Na życzenie naszych klientów jesteśmy w stanie polecić kilka firm oferującą poszukiwaną usługę i/lub towar. W tym celu prosimy skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/zarzad-marko-service/
〉〉 Mamy jedne z najlepszych cen na rynku, gdyż mamy: doskonałe kontakty biznesowe, rewelacyjne umowy o współpracy, doświadczenie w negocjacjach i doskonale działający know-how biznesu.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/o-firmie/
PYTANIA O USŁUGI TRANSPORTOWE (SPEDYCYJNE)
〉〉 Nasza firma oferuje transport drogowy (kołowy) w skali kraju i świata, w ramach wszystkich możliwych opcji (dedykowany, drobnicowy, doładunek, specjalny i kurier). Transport kołowy nie ma przed nami żadnych tajemnic. Dostarczymy dla ciebie każdy możliwy ładunek.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-drogowy/
〉〉 Transportujemy towary powietrzem liniami lotniczymi obejmującymi cały świat. Jesteśmy w stanie przetransportować niemal każdy rodzaj ładunku, który zmieści się w luku ładunkowym samolotu wykorzystując (transport cargo, lotniczy-morski, lotniczy-kurierski). Z naszą opieką twój towar doleci bezpiecznie i na czas.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-lotniczy/
〉〉 Zajmujemy się transportem morskim na obszarze całej kuli ziemskiej. Możemy przetransportować każdy rodzaj towaru tą drogą, niemal każdym środkiem transportu (kontenerowy, drobnicowy, konwencjonalny, RO-RO). Z nami twój ładunek dopłynie bezpiecznie i na czas.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-morski/
〉〉 Nasza firma zajmuje się transportem kolejowym na terenie całej Europy i Azji z naciskiem na transport do krajów byłej WNP. Mamy duże doświadczenie w przewozie kolejowym całowagonowy, kontenerowym i drobnicowym. Nieobce są nam normalne i szerokie tory. Pamiętaj, iż z nami twój ładunek dojedzie bezpiecznie i na czas.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kolejowy/
〉〉 Oprócz standardowego transportu z i do Chin dowolnie wybranym środkiem transportu (od niedawna również koleją) dla swoich klientów może sprawdzić kontrahenta w Chinach lub pomóc znaleźć dostawcę.
〉〉 Jeśli chcemy przesłać mały ładunek z Chin do innego kraju na świecie to najlepiej jest wybrać transport lotniczy. Zaletą jest szybkość, zaś wadą wysoka cena, co przy ciężkich ładunkach może uderzyć po kieszeni.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-lotniczy/
〉〉 Jeśli chcemy przetransportować duży ładunek z Chin w inny zakątek świata to najlepszym wyborem jest transport morski. Zaletą jest niski koszt zwłaszcza przy transporcie dużych ładunków, zaś wadą długi czas dostawy.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-morski/
〉〉 Takie warunki spełnia przewóz ładunku za pomocą transportu kolejowego w ramach trasy łączącej Chiny i Polskę. Zaletą jest niewysoki koszt transportu dużych ładunków, zaś wadą stosunkowo długi czas dostawy (2 – 3 tygodnie).
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kolejowy/
〉〉 W związku z dużym zainteresowaniem transportem z i do Chin uruchomiliśmy specjalną promocję obejmującą transport kolejowy. Stale posiadamy atrakcyjne oferty na transport kurierski, lotniczy, drobnicowy i kontenerowy.
〉〉W swojej ofercie mamy również transport towarów łatwopsujących się w chłodniach. Możemy przewozić potrzebujące chłodni ładunki w ramach wszystkich rodzajów środków transportu (kołowego, kolejowego, morskiego i lotniczego).
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-specjalistyczny/latwopsujace/
〉〉 Dla naszych klientów jesteśmy w stanie załatwić charter na każdy możliwy środek transportu mający na celu transport do dowolnie wybranego miejsca na świecie.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/transport-specjalistyczny/charter/
〉〉 Na specjalną potrzebę naszych klientów jesteśmy w stanie zorganizować lot on board kuriera w dowolnie wybrane miejsce na kuli ziemskiej.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/specjalistyczny/on-board-kurier/
〉〉Nasza firma przewiezie dowolnie ciężki i/lub wielki ładunek wybranym przez klienta środkiem transportu we wskazane miejsce świata.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/specjalistyczny/ponadgabarytowe/
PYTANIA O USŁUGI LOGISTYCZNE
PYTANIA O INNE USŁUGI (UBEZPIECZENIE CARGO, TŁUMACZENIA, PORADY CELNE)
〉〉 Tak, nasza firma zajmuje się tłumaczeniami pojazdu z praktycznie każdego języka. Usługę tłumaczenia przysięgłego oferujemy już od 99 PLN netto w formie zryczałtowanej opłaty, gdzie od razu ustalamy koszt usługi za pełny komplet tłumaczeń (tj. dowodu rejestracyjnego, umowa kupna-sprzedaży itp.). Na prośbę naszych klientów możemy również załatwić tłumaczenia przysięgłe innych dokumentów, lecz cena takiej usługi będzie wyceniana indywidualnie
Więcej: https://spedycja-polska.pl/tlumaczenia/
〉〉 Nasza firma jako jedna z nielicznych świadczy również usługi obowiązkowych odpraw celnych. Posiadamy 2 własne agencje celne w których zatrudniamy fachowców, byłych urzędników celnych. Dodatkowo nasz Prezes od 1992 ma uprawnienia agenta celnego służąc pomocą i radą w trudniejszych przypadkach. Ceny oferowanych przez nas usług celnych zaczynają już się od 99 PLN netto.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/odprawy-celne/
〉〉 Posiadamy aż 2 własne agencje celne, Agencja Cargo i Agencja Utrata. Jedna agencja znajduje się na Lotnisku Chopina na terminalu Cargo przy adresie ul. Wirażowa 35 p. 308 (w budynku DHL) w Warszawie. Druga agencja mieści się na Pradze Północ przy adresie ul.Utrata 4 w Warszawie. Obie agencje posiadają własne przestrzenie magazynowe i świadczą wszystkie niezbędne w takich przypadkach usługi celne.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/agencja-celna/
〉〉 W ramach naszych 2 agencji celnych świadczymy usługi: odprawy celnej, przedstawicielstwa fiskalnego, deklaracji AKC-u oraz deklaracji Intrastat. Dodatkowo w ramach usług dodatkowych oferujemy m.in. powierzchnie magazynowe, tłumaczenia przysięgłe dokumentów i transport do miejsca przeznaczenia.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/agencja-celna/
〉〉 Tak, posiadamy własną agencję celną na terminalu cargo Lotniska Chopina w Warszawie. Agencja świadczy usługi odprawy celnej, przedstawicielstwa fiskalnego, deklaracji AKC-u i Intrastat. Ponadto posiada własne przestrzenie magazynowe, pomaga w tłumaczeniu dokumentów, czy transporcie do punktu dostawy.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/agencja-celna
〉〉 Dysponujemy odpłatnymi przestrzeniami magazynowe znajdujące się przy naszych obu agencjach celnych. Są one dostępne w pierwszej kolejności dla wszystkich naszych klientów.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/agencja-celna
〉〉 W ramach świadczenia usługi akcyzy zajmujemy się: tworzeniem dokumenty zgłoszenia celnego na pojazdy podlegające rejestracji, organizujemy tłumaczenia przysięgłe dokumentacji pojazdu, załatwiamy rzeczoznawców technicznych oraz sporządzamy dokumentację niezbędną do sprowadzania towarów objętych podatkiem akcyzowym.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/akcyza
〉〉 Pośredniczymy w uzyskaniu deklaracji AKC-u. Usługa ta związana jest z podatkiem akcyzowym jaki każdy musi odprowadzić przy sprowadzeniu pojazdu do kraju z Unii Europejskiej.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/deklaracja-akcu/
PYTANIA O BEZPIECZEŃSTWO
〉〉 Tak, posiadamy specjalne ubezpieczenie przeznaczone dla firm spedycyjnych, które nazywane jest ubezpieczeniem z tytułu Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika OCP. Zawsze okazujemy ten dokument na prośbę klienta. Chroni ono finansowo ładunek klienta, jednak do określonej wysokości i zachowaniem określonych warunków.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/procedura-reklamacji/
〉〉 Każdy powierzony nam ładunek jest automatycznie chroniony finansowo przed ewentualnymi szkodami na dwa sposoby. Nasza firma jako spedytor wykupuje ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej Spedytora, zaś przewoźnik zajmujący się ładunkiem ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika. Oba te dokumenty ubezpieczają ładunek na podstawowym poziomie, czasem nie pokrywając rzeczywistych strat finansowych klienta. W związku z tym istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenie zwanego Cargo, które oferowane jest na ładunek i/lub fracht w wysokości 100% i 110%.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/procedura-reklamacji/
〉〉 W chwili przekazania ładunku pod naszą opiekę zostaje roztoczony nad nim obowiązkowych ubezpieczeń OCS (Ubezpieczenie Cywilne Spedytora) i OCP (Ubezpieczenie Cywilne Przewoźnika). Celem uzyskania dodatkowego ubezpieczenia mogą Państwo wykupić ubezpieczenie Cargo, które w razie problemów powinno w pełni zrekompensować Państwa szkody. To są wszystkie metody jakimi mogą Państwo zwiększyć jego zabezpieczanie.
〉〉 Mają Państwo prawo zareklamować źle przeprowadzoną usługę. Jeśli sądzą Państwo, iż nie wywiązaliśmy się z naszych zobowiązać prosimy o kontakt z naszą firmą. Szczegółowa procedura reklamacyjna znajduje się na dedykowanej stronie w linku poniżej.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/procedura-reklamacji/
〉〉 Jeśli szkoda wynikła na etapie w którym opiekę nad ładunkiem sprawowała nasza firma to należy kontaktować się z naszą firmą. Jeśli do szkody doszło w momencie, gdy już nie zajmowaliśmy się ładunkiem to trzeba kontaktować się z odpowiednią firmą transportową i/lub ubezpieczycielem. Ze swojej strony na życzenie klienta możemy pośredniczyć w dochodzeniu roszczeń przed przewoźnikiem i/lub ubezpieczycielem.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/procedura-reklamacji/
〉〉 W sposób szczegółowy procedura reklamacji została przedstawiona na dedykowanej stronie w ramach naszego serwisu internetowego. Jeśli uzyskane tam informacje nie zaspokoiły w pełni Państwa ciekawości to prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/procedura-reklamacji
STREFA KLIENTA
〉〉 Wszystkie kontakty do nas umieszczone są w ramach jednej strony internetowej. Mogą państwo przejść do niej klikając w zamieszczony poniżej link.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/kontakt/
〉〉 Wszystkie oficjalne dane firmowe mogą Państwo znaleźć zebrane na dedykowanej stronie internetowej w linku poniżej.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/o-firmie/
〉〉 Głowna siedziba firmy znajduje się pod adresem na ul.Postępu 11 w lokalu 14, na Dolnym Mokotowie, w Warszawie.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/o-firmie/
〉〉 Nasza oferta dla klienta indywidualnego znajduje się na specjalnej stronie internetowej. Przejdą do niej Państwo klikając w zamieszczony poniżej link.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/oferta-dla-ciebie/
〉〉 Wszystkie niezbędne formularze znajdą Państwo na dedykowanej stronie internetowej w linku poniżej.
Więcej: https://spedycja-polska.pl/formularze/
〉〉 Zapewnia kompleksową i stałą obsługę spedycyjną swojego klienta.
〉〉 Dba, aby Klient nie przepłacał dając tylko tyle, ile wynosi aktualna cena rynkowa.
〉〉 Znając i monitorując rynek podczas negocjacji działa wyłącznie w najlepszym interesie Klienta.
〉〉 Wyręcza Klienta przejmując jego obowiązki spedycyjne w zakresie wyszukiwania najlepszych ofert i negocjacji cenowych.
〉〉 Oszczędza czas i energię Klienta dzięki czemu może on skupić się na rozwijaniu biznesu.
〉〉Mając pewność stałej ceny usługi nawiązuje długotrwałą relację z Klientem nieustannie optymalizując koszty w ramach programu lojalnościowego i wzrostu wolumenu zamówień.
〉〉 W ostatnim czasie nastąpiło gwałtowny wzrost wymagań UC i innych organów w kwestii właściwego oznaczenia importowanych towarów zgodnych z polskim i unijnym prawodawstwem np. CE. Wychodząc na przeciw tym problemom przygotowaliśmy kilka rozwiązań w tym zakresie , nie tylko poprzez procedurą naprawczą realizowaną na składzie celnym, która jest czasami długa i żmudna.
Prosimy o kontakt via email officespedycja-polska.pl (kliknij w email) .
Słowa kluczowe: | FAQ | pytania | odpowiedzi | zadać pytanie | poznać odpowiedź | wysłać pytanie | otrzymać odpowiedź |