Morski Kontenerowy

Transport morski kontenerowy

Transport morski kontenerowy (transport oceaniczny) to usługa polegająca na zapakowaniu towaru do kontenera w miejscu nadania i dostarczeniu go do odbiorcy bez wyładowywania. Kontener jest zwykle zabezpieczony / zaplombowany w czasie całej swej podróży. Dzięki temu ładunek jest lepiej chroniony przed kradzieżą i wpływem czynników atmosferycznych oraz łatwiejszy do przemieszczania. Przewóz kontenerów (spedycja kontener) droga morską jest najczęściej wybieraną formą transportu dóbr konsumpcyjnych.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Najważniejsze dla Polski i Europy porty przeładunkowe to:
-Gdańsk,
-Gdynia,
-Hamburg,
-Rotterdam,
-Antweria.

Od czego zależy cena

Cena transportu kontenerowego zależy od:
– wielkości kontenera (20 / 40 / 40HQ),
– rodzaju kontenera (zwykły, chłodzony, cysterna),
– długości i rodzaju trasy.

Zalety, korzyści i wady

Transport morski kontenerowy wymagający załadunku kontenera bezpośrednio u nadawcy, a rozładunku u odbiorcy, sprawia, że nikt nie ma bezpośredniego kontaktu z towarem w czasie trwania przewozu.Brak przeładunków ogranicza możliwość zniszczenia lub zaginięcia towaru oraz zmniejsza koszty przewozu.Wadą transportu oceanicznego jest bardzo duża zmienność kosztów transportu w szczególności w imporcie z Dalekiego Wschodu.

Rodzaj pojazdu

Przewóz odbywa się w kontenerach.Istnieją 3 główne standardowe wymiary kontenerów:
1. Kontenery 20′ (wym.5,9 m x 2,35 m x 2,4 m),
2. Kontenery 40′ (wym. 12 m x 2,35 m x 2,4 m),
3. Kontenery 40HQ (wym.12 m x 2,35 m x 2,7 m).Na tych wymiarach buduje się kontenery specjalistyczne jak Open Top, Flat Rack, Cysterny czy kontenery chłodzone (tutaj część długości w wymiarze ok. 0,5 metra zajmuje agregat chłodniczy).

Rodzaj ładunku

Praktycznie każde: neutralne, ponadnormatywne, chłodzone, płynne, gazowe.

Zasięg

Wszystkie kraje z dostępem do morza i portami z określoną infrastrukturą portową.

Usługi uzupełniające

Odprawa Celna.
Proces dowozu i odbioru do portu morskiego transportem drogowym lub kolejowym.
Dodatkowe ubezpieczenie, gdyż zwykła odpowiedzialność przewoźnika za szkody jest niska, tylko 2 SDR/kg, gdzie SDR to specjalna notowana waluta.

Usługi alternatywne

Transport kolejowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak), ewentualnie Chiny.
Transport drogowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak).

Niezbędne dokumenty

Zlecenie lub umowa spedycji.
Dokumenty do odprawy celnej (faktura, packing list, upoważnienie do odprawy, dokumenty firmy).
Dokumenty dotyczące właściwości towaru – np. MSDS.

Zamów

Adres dla tej usługi : Terminal Cargo Wirażowa 35 pok. 317 bud. LS Cargo Terminal 02-158 Warszawa
telefon: +48 22 456 74 10
e-mail: office @ spedycja-polska.pl (kliknij w maila)

Słowa kluczowe

| spedycja kontener | transport morski | transport oceaniczny | transport kontenerowy | morski kontenerowy | przewóz kontenerow | Gdynia | Gdańsk | Hamburg | Rotterdam | Antwerpia | spedycja morska | spedycja kontenerowa |