Morski Drobnicowy

Transport morski drobnicowy

Transport morski drobnicowy polega na skonsolidowaniu mniejszych ilości towaru (od jednej do kilku palet) jako przesyłki zbiorczej w określonym kraju nadania. W regularnych odstępach czasu (najczęściej raz w tygodniu) całość ładowana jest do kontenera i przewożona do kraju odbioru. Po rozładowaniu w kraju odbioru do magazynu, przesyłki są clone i dowożone do poszczególnych odbiorców.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Od czego zależy cena?

W praktyce płaci się za m³ przesyłki (min. ładunek wynosi 1 m ³). Waga płatna to wyższa wynikająca z przelicznika objętościowego 1 m³ =1000 kg.
Na niektórych kierunkach np. z Chin dochodzi do nadużyć w przypadku warunków CIF, gdzie nadający nie tylko nie płaci, ale nawet otrzymuje prowizję za nadanie towaru określonym przewoźnikiem. Całość zaś kosztów transportu plus zwrot prowizji następuję w Polsce od importera, jako koszty magazynowe przed wydaniem towaru, na co importer nie ma wpływu. Dlatego zachęcamy do zamawiania transportu drobnicowego w Polsce i posiadania pewności co do wysokości kosztów transportu.

Zalety, korzyści i wady

Transport morski drobnicowy zapewnia atrakcyjną cenę przy przewozie towarów w ilości kilku ton w stosunku do transportu alternatywnego (lotniczy lub drogowy).Wadą jest kilkukrotny przeładunek, co naraża towar na uszkodzenia i/lub zaginięcia.

Rodzaj pojazdu

Drobnica jest ładowana do standardowych kontenerów 20/40/40HQ.

Rodzaj ładunku

Praktycznie jedynie neutralne. Jako nieliczni mamy możliwość przewozu również towarów niebezpiecznych.

Zasięg

Prawie Cały Świat – serwisy drobnicowe obejmują praktycznie cały świat z pominięciem niektóryh krajów z brakiem dostępu do morza.

Usługi uzupełniające

Odprawa Celna.
Proces dowozu i odbioru do portu morskiego transportem drogowym lub kolejowym.
Dodatkowe ubezpieczenie, gdyż zwykła odpowiedzialność przewoźnika za szkody jest niska, tylko 2 SDR/kg, gdzie SDR to specjalna notowana waluta.

Usługi alternatywne

Transport kolejowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak), ewentualnie Chiny.
Transport drogowy – jeśli to możliwe, szczególnie na trasach Short Sea (Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Turcja, Irak).

Niezbędne dokumenty

Zlecenie lub umowa spedycji.
Dokumenty do odprawy celnej (faktura, packing list, upoważnienie do odprawy, dokumenty firmy).
Dokumenty dotyczące właściwości towaru – np. MSDS.

Zamów

Adres dla tej usługi : Terminal Cargo Wirażowa 35 pok. 317 budynek LS Cargo Terminal 02-158 Warszawa
telefon: +48 22 456 74 10
e-mail: office @ spedycja-polska.pl (kliknij w maila)

Słowa kluczowe

 Gdynia | Gdańsk | Hamburg | Rotterdam | Antwerpia | spedycja morska | spedycja kontenerowa | transport drobnicowy | spedycja drobnicowa | drobnica morska |